Snart drar allt igång igen!

Barnen har haft ett långt sommarlov ( 7 ½v), vi har haft en kul semesterresa till Danmark alla 4, vi har renoverat vårt sovrum, barnen har varit en härliga vecka i Butti hos mormor o morfar, vi har badat ( ja, faktiskt), ätit mycket glass, varit ovänner m barnen, torkat tårar på ledsna barn när de slagit upp sina knän (igen och igen), firat en jättemysig midsommar i Dalsland, fiskat krabbor och umgåtts med underbara kompisar i Ljungskile, haft barnens kompisar här på lek, barnen varit till kompisar på lek, sprugit på Ikea, haft mysiga innekvällar m familjen, bakat matbröd o kanelbullar, haft fest m jobbet, haft underbart besök från Skåne här, plockat blåbär, använt regnkäder flitigt, använt bikinin ibland och sist men inte minst så har jag fått tillbaka mitt körkort!!!!!

Kan konstatera att sommarledigheten 2009 blev underbar! ( Önskar mig lite mindre gnabb med barnen till nästa sommar, komiskt va???)

Vi avslutade denna ledighet med en underbar helg i Butti allihopa.
































Nu har Leif semester denna vecka också, jag jobbar bara to o fre och skolan börjar på onsdag så denna vecka är ju också " ledig".
Barnen ska klippa sig på måndag och jag på onsdag.
Nya kläder inför skolstarten är klar.
Levererat extrakäder/regnkläder till fritids är klart.
Garderoberna rensade och lite påfyllt av nytt har det blivit.
Känner mig utvilad och hoppas barnen tycker att skola/fritids blir kul!

Redo för den kommande hösten och skol/jobbstarten.
Hoppas det blir en fin och varm höst!

Kommentarer
Postat av: auntie

måste du vara så effektiv......gör inte slut på dina krafter nu ( hur du nu har kunnat samla några med ditt tempo?)

Fina bilder med djur och barn samt Morfars stora mage.....

Varför tror du det blir mindre bråk med barnen nästa ledighet??? Jo det är en bra ålder det är ju sant ända fram tills att de går in i koma vid ca 14 årsålder och dit är det ju evigheter

2009-08-17 @ 10:04:05
Postat av: Jossan

Visste inte att han skaffat hästar oxå... Att man missar så mycket :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0