Tisdag 11 mars

Idag hade jag ledig dag. Körde Filip till skolan kl.8.20 sen hem och dags för dagens "projekt".
Började med att bädda rent i fyra sängar, körde igång tvättmaskinen( hann med tre maskiner under dagen), hängde tvätt, städade sovrummen, strök och avslutade denna förmiddag med en välbehövlig dusch.
Till lunch fick Isak och jag rester.
Kl.12.20 hämtade vi Filip sen åkte vi till min mormor och morfar men där var det fullt av tanter, mormor hade nämligen något möte för Röda korset så där var vi inte kvar länge.

Vi åkte hem och barnen var ute LÄNGE och spelade bandy (utan skridskor). Själv passade jag då på att lägga in tvätt, kolla mail, skriva matsedel, handlingslista m.m.

Ett snabbt mellanmål bestående av youghurt och macka smaskade barnen i sig innan vi skulle ut på "Dagens höjdpunkt".............
Sarah hade nämligen berättat för mig att fåren, kossorna och grisarna på hennes jobb (Lillerud) hade fått "barn" och hon undrade om vi vlle med och titta på dessa små.
Klart vi ville!!!!!
Kolla in bilderna så förstår ni vad fint och sött det var.
289297-237
En äkta Bregott-kalv!


289297-236
Söta lammungar.

289297-235
Nyfikna barn.

TACK snälla Sarah för den trevliga eftermiddagen.
På fredag blir det mat och lek!

Nu ska jag lägga mig och läsa. Har en fin jobb vecka framför mig. Har just nu ordnat en skiva med dansband åt tanterna och gubben på mitt jobb.( De har faktiskt frågat efter detta själva). Imorgon ska det bli spela av!!!
Dä du pappa!!!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Snygga bilder! De skulle passa på Lilleruds hemsida...!!!

2008-03-13 @ 07:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0