Onsdag 12 mars

Äntligen ska vi inom Karlstadskommun Vård och omsorgsförvaltningen FÅ arbetskläder!!!!
Vad kul tänkte jag när jag hörde talas om detta första gången. Idag har vi varit och provat ut kläderna.
Ja inte blev vi kvinnligare i de kläderna!!!!!!
Kläderna är:
# Svarta långbyxor med fickor på sidorna (ungefär sådana byxor som killarna på bilspedition har) ja visst låter det tjusigt!!!
# Piketröjor i svart, marinblå, kornblå, röd eller väldigt genomskinlig vit.
# Foppa skor

Jag valde följande:
Svarta byxor, 2 röda piketröjor och en svart och svarta foppaskor som jag tänker pryda med märken som är till för att ha på sådana skor. Jag ska nog ha blommor.

Sur är jag inte MEN jag undrar vem som har varit med och bestämt att vi ska ha de kläderna.
Vad är det för fel på lite mera färgglada byxor och bussarong med fickor som vi har nu????
Nästa gång det är dags att prova ut nya kläder har jag och många med mig önskemål om att få vara lite mera delaktig!
MEN jag är evigt tacksam att vi äntligen FÅR kläder. Med det jobbet jag har kan det bli både ett, två och tre ombyten/dag beroende på hur "hjälpsamma" pensionärerna är.
TACK Karlstadskommun.

Som pricken över i hörde jag på rycktets väg att vi får inte klippa av byxorna om de är för lång utan vi ska vika upp.....
Ja det blir nog snyggt på mig. Byxor i stl. 38 och sen RÄTT MYCKET uppvikt som sen åker ner. Som om vi inte snubblade tillräckligt i denna släkten.........

Har mailat chefen om detta "knas" och har förhoppningsvis ett svar att vänta imorgonbitti!


Idag när jag hämtade barnen på skolan/dagis så frågade de om de fick gå själva hem. Vi har bra väg hem, de går på cykelväg hela tiden i villakvarter utan att korsa någon bilväg alls så det fick de göra om de lovade att gå ihop.
Jag skyndade mig hem med bilen och tog sedan cykeln och åkte och mötte dem.
Allt gick jättebra och jag tror de kände sig duktiga. Blev glass när vi kom hem.

289297-238

Så här såg det ut när jag cyklade och mötte grabbarna!!


Kommentarer
Postat av: auntie

Goa duktiga killar du har o bra att mor ger dom förtroende, sen gillar jag alltid när du är på hugget Malla...fniss vad är det för fel med Bilspeditionskläder vill du hellre gå runt i en blommig vaxduk...uppvik är läckert skall skicka nåt fint till Foppaskorna, knappast FBK-märken
Heja Rongedal, genrepar med dom i morgon kl 14

2008-03-14 @ 11:26:01
Postat av: Anonym

Jag skickar säkerhetsnålar om du inte får ta av byxorna. vill inte att du skall ta över min roll (att ligga som en padda både här o där).

2008-03-17 @ 08:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0