Lördag 19 januari

Mamma och pappa hade frågat Filip o isak om de  ville sova över hos dem från fredag till lördag.
Gissa svaret?
Givetvis JA!
Mamma hämtade killarna på eftermiddagen vid 16 tiden. De hade packat ner pyjamas, extrakläder, snuttefilten, fredagsmys och någon leksak sen drog de iväg.
Jaha vad skulle JAG göra nu när jag var barnledig?
Jo det blev en sväng till nyöppnade Pekås i Kil och handlade lite småsaker.
Hemma igen så körde jag igång en tvätt.
När Leif kom hem så bestämde vi att vi skulle gå ut och äta (i lugn och ro)!!
Vi kastade oss upp på cyklarna och styrde kosan mot restaurang Glada Killingen. Där fick vi underbar nacho grande och god dryck till.
När vi var nöjda blev det cykel hem i ösregn!!

Imorse sov vi till 9 sen gick Leif upp och gjorde frukost, vi läste tidningen i lugn och ro och gjorde morgonbestyren utan att bli avbruten för att sätta på en film eller avbryta ett slagsmål!!!!
Innan barnen kom hem igen så hade jag hunnit att rensa bland blommorna, strukit kläder, hängt kläder, suttit lite vid datorn, pratat i telefon och slappat!!!
Vi hade en underbart härlig fredag och lördag och minst lika härlig hade Filip och Isak som var HELNÖJDA med sin semester och berättade allt de gjort:  Sovit i datarummet, ätit äggfrukost, sett tv, ätit nachos, varit på IKEA, biltema och fått exprementlåda.Det har blinkat och tjutit hela eftermiddagen ho oss. Filip har även haft in granntjejen och haft lektion för henne.......... Har Sarah tur så är det nog hennes tur att få testa imorgon.

TACK SNÄLLA MAMMA OCH PAPPA FÖR BARNPASSNINGEN!!!!!




image186
Vår fredagsmat på Killingen!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Skönt med några timmar helt för sig själv ibland. Undrar ofta vad jag sysselsatte mig med hela dagarna innan jag fick barn?! Kan gissa att experimentlådan var från morfar ;-)

2008-01-20 @ 14:26:04
URL: http://meliaklint.blogg.se
Postat av: auntie

Äntligen kom jag då hem och fick se vad ni har haft för er sen sist, tänk att KIl är så vackert o att det finns så god mat också !!! Hoppas kollo har öppet nå mer helg, jag är anmäld till tantkollo i sommar.....

2008-01-24 @ 13:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0