Skolpojken!

Idag var det då dags att börja ettan för Filip!
Spännande!
Han fick först hälsa på fröken, en dam i 60 års åldern, väldigt trevlig och rak tyckte jag det verkade på första intrycket. Hon har jobbat på skolan x antal år och med tanke på åldern har hon "lärt upp" många barn så det känns bra!!

Filip fick sen sin bänk och har nu placerat i sitt bänkpapper. Sax, penna, sudd och kritor (fick de av fröken) ligger också på plats (just nu iallafall )!

Sen fick han gå fram till tavlan och ta den lappen det stod FILIP på och sätta fram på sin bänk.

På sin plats i hallen (i skolan alltså) har han målat någon liten krummelur och skrivit Filip, på skohyllan står ett par inneskor i stl.30 som han var med mig och köpte häromdagen!

Det mesta verkar vara som 1981............

Hoppas och önskar att han får lika kul i skolan som jag hade, ser tillbaka på min tid med glädje!!!!!


Att  ha kompisar, att  vara kompisar, inte mobba, inte bli mobbad, fungera i klassen, tycka det är kul!!!
                                           LYCKA TILL ÄLSKADE FILIP!



Här står Filip redo att cykla iväg och börja 1:a klass!!!!!!


Läseboken de fick idag fick de ta med hem och titta lite i.
Här sitter Filip och läser några sidor i början av sin första skolbok!

Kommentarer
Postat av: auntie

Förstår att du får tillbaks känslan från lågstadiet, har ni bänkar fortfarande ???Fröken på 60 jaja det är ju som du säger de har ju varit med...men...Det viktiga är ju att Filip gillar skolan o fröken.

2008-08-24 @ 09:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0