Tisdag 4 september

Jobbat kvällen och kommer hem glad och lagomt trött. Tänkte vara duktig och göra iordning Filips ryggsäck med frukt för morgondagen. Vad händer???? Jo " präktiga" Malin tvättar och sköljer druvor och stoppar ner i en tupperwareburk. Då vaknar den ansvarsfulle och kloke fadern till liv. Han tittar lite fundersam och småler mot mig. Vad är det Leif ? frågar jag. Jag tror vi lägger frukten i en plastpåse va istället säger Leif. Ja detta med burk var nog lite överkurs kanske säger jag och det blev druvor i påse. Finns ju gränser för hur praktisk man kan va.......
Sex år och tupperwareburk med till skolan, Leif du har rätt vi kör med påse!!!

289297-86
Förberedd för ny skoldag.

Kommentarer
Postat av: auntie bäst att skriva sin sign annars.......

ojoj , här fick barn nr 3 vara glad om han fick nån frukt...........

2007-09-04 @ 22:36:20
Postat av: Kusinen

Som personal på dagis och skola uppskattar man dock burk, den åker lätt ner i väskan igen och påsen blir ett problem. Burk = miljövänligare!!

2007-09-05 @ 15:54:56
Postat av: Anonym

Skulle du inte blogga igår efter vår IKEA-tur? Tror jag är lite mer lik moster i detta sammanhang... Jobbar hårt för att barn nr 1 ska få med sig diverse kläder och saker till dagis...

2007-09-06 @ 09:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0