Söndag 2 september

Söndagkväll är här och vad ska jag skriva om idag tro?
Jag har jobbat lördag och söndag men jag måste säga att vi har haft en lugn helg. Natt till lördag så var det en av mina tanter som  somnade in så fint i sin säng, nu är hon hos den som hon har ropat på det senaste halvåret, jesus!! Har det garanterat bra nu!! Hoppas bara att hon inte kallar Herren själv för allt vad hon kallade oss för.........

Kom på att jag måste höra med en av våra duktiga vikarier om någon av dem vill jobba julafton. Jobbar nämligen julafton, juldagen, annandagen, nyårsafton och nyårsdagen. Det är så man kan hålla sig för skratt, eller hur??!!

På lördag var barnen och Leif till Lillerudsgymnasiet(Sarahs jobb), där var det nämligen öppet hus och fullt av aktiviteter. Några av sakerna var bl.a: rida häst, åka häst och vagn, tipspromenad, äta grillad korv, se på kalvar, hästar, grisar och lamm och hoppa i hö!!!!

Nu på eftermiddagen när jag kom hem så planterade jag ut en höstgrupp som ska stå på trapen, trevligt med lite blommor ute  när hösten är här.

När jag gick ut i tvättstugan för att plocka ihop barnens skor och ställa bort sommarsandalerna så undrade jag om det verkligen bara är två barn vi har med tanke på hur många skor det var på deras skohylla när jag plockat klart!!!!
Tänkte då snabbt på min arbetskamrat som har fem barn..................

Nu blir det tv.

289297-85
14 par skor fördelat på två barn!!!

289297-84
Undrar om gräset killar ankan o ansiktet?!

289297-83
Nellie Isak Filip i högen med hö.

Kommentarer
Postat av: auntie here again

så fint du gjort på trapen Malla....o
ordning i hallen trots alla skor, jag man blir mållös - synd du missade Lillerud det är väl din grej annars !!

2007-09-02 @ 20:54:05
Postat av: MrsBloodyKisses

Hej, känner igen det där skodilemmat. Skorna ploppar ju upp som svampar ur marken. Rena odlingen. Man kanske skulle stå på trappen o sälja till högstbjudande =)
Fina höstblommor, har blivit lite nya här med! Hoppas du får ledigt på jul!
Kramkram

2007-09-02 @ 21:17:18
URL: http://spaces.live.com/MrsBloodyKisses
Postat av: MrsBloodyKisses

Hej! Tuuuseen tack för det fina halsbandet! HAr använt det hela dagen!
Lova nu att du skickar räkningen!
Kram från hon m resfeber

2007-09-03 @ 21:05:42
URL: http://spaces.live.com/MrsBloodyKisses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0