Söndag 9 december

289297-152
Igår var vi på IKEA och då inhandlades en nyckelpiga mask och en rymden mask.
Tjusiga barn efter badet ikväll.



289297-151
Efter middagen var avklarad nu ikväll så åkte Leif och tvättade min opel.
När det var dags för barnprogram så gjorde jag iordning denna bricka med adventsfika
till barnen och mig. Mums må ni tro och fem myror är ta mig rackarn lika bra nu som 1980.


289297-150
När barnen hade badat, klippt naglar och petat öronen (rutiner så det skriker om det, Stackars barn!!!)
nu på kvällen så skulle jag bara lägga rätt alla badleksaker efter dem. Tar en snabb titt ner i badkaret och ser detta mönster, ett hjärta av skum. FINT!!!!!!!!


289297-149
Idag har vi varit flitiga. Vi har gjort massa saker som stod på " att göra listan".
Bla har vi lagt upp ved på altan och ställt iordning utemöblerna på vinterförvaring.
All ved ligger nu ordentligt uppstaplad på altan, sandlådeleksakerna är intagna från sandlådan och lagda i låda inför vintern och utemöblerna har fått pressenning över sig.
VÄLKOMMEN VINTERN OCH SNÖN!!!!!!
TACK för all ved!!

289297-148
Ordning och nära till vinterns leksaker. Allt instängt i förrådet på baksidan.

289297-147
Fåglarna har fått påfyllt av sin mat. Kan berätta att Kilsfåglarna plus en söt ekorre åt ur ett bregottpaket, tre talgbollar och ca 5 dl solrosfrö/viltfågelfrö på ca 2 veckor. Nu har vi fyllt på åt de små liven igen.


289297-146
Måste bara visa denna bild för er. Imorse när jag kom upp så gick jag och bäddade rent i våra sängar och Filip var så tyst så jag började förstå att något var på gång. Plötsligt ropar han på mig:
Mamma kom, det är en hockeyspelare på toa.
Det var detta han hade åstakommit när han var så tyst, kul va!!??


Nu väntar en renbäddad och god säng. Imorgon ska jag jobba och går upp kl.0500 så det är bäst att man får några timmars sömn så jag inte blir odräglig på jobbet!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

haha,mysiga bilder. =) ha en fortsatt mysig kväll!! =)

2007-12-09 @ 22:04:05
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Anonym

så sött att värna om de stackars små djuren. Vem fick du den genen från?

2007-12-09 @ 22:49:17
Postat av: Anonym

tar några dagar innan jag hämtar mej denna gång.................

2007-12-10 @ 14:35:06
Postat av: Anonym

Hur mycket mys har det blivit under december?

2007-12-22 @ 12:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0