Lördag 8 december

Idag har Leif jobbat fast det är lördag, han har hjälpt till ute på lagret på sitt jobb med att köra truck och bygga/riva pallställ. Leffe drog hemifrån vid 7.30 imorse och kom hem vid 19- tiden.

Vi andra som var kvar åt frukost, klädde oss och fixade lite hemma innan vi tog en sväng in till Karlstad.
Vi började Karlstadturen med att gå på IKEA. Köpte lite julklappar, papper, snören och två nya brandvarnare.

Kl.11.45 hämtade vi mamma för att sen bege oss till Mariebergsskogens julmarknad. Vädret var helt ok, lagomt mycket folk och handla det gjorde vi bara lite. Blev godis, två tomtar och sen fiskade barnen i fiskdammen och fick ett varsitt paket som de var nöjda med.Kul!

Vid 14 tiden var vi nöjda och då bjöd mamma oss på Mc Donalds. Mums!!!! TACK för maten och godiset du betalade!!!!
Fortsatte sen till Kil och hem till Sarah. Mamma o pappa ska vara barnvakt där ikväll för Sarah o Peter är på julbord. Sarah o Peter drog iväg vid 15.30 och vi lekte på för fullt. Nellie var inte så mycket för lek idag för hon har vattkoppar nu. Nellie nöjde sig med filmen om Teskedsgumman som hon såg uppkrupen i en fotölj eller i knä på mormor.

Vid 17 tiden hade vi härjat klart på 3:an tyckte jag och tog med mig mina vildingar hem. När vi kör upp på vår uppfart ser killarna att morfar varit där med en varsin liten julgran till dem. Lyckan var stor och viljan att pynta den redan ikväll var också stor. Men med bestämda ord så sa jag att vi ska INTE klä den ikväll men jag lovar att om några dagar ska vi klä den med pynt och ljus, och fantastiskt nog så gick detta hem hos killarna!!


289297-145
PPepparkakshuset 2007


289297-144
Kul va!

Nu sover alla mina tre grabbar. Två i sina sängar och en i soffan. Nu fastnar jag nog vid datan en stund när det är så lugnt:
Måste bara berätta att jag har tre julklappar kvar att köpa(vet vad jag ska köpa), har skrivit julkorten och känner att jag ligger riktigt bra till.
Kanske kan man njuta av den fina julmånaden och inte bara känna stress och massa måsten???!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0