Söndag 12 augusti

Nu är det bara 10 timmar kvar innan min semester är slut. Kl.06.45 ska jag infinna mig på jobbet igen. Just nu känns det sisådär måste jag erkänna. Har haft en sommar när vi inte har gått upp före kl.7.30 en enda dag. Barnen har "skött " sig när det gäller att sova på morgonen men imorgon ska lilla jag upp kl.05.15............ De andra i familjen är lediga i två veckor till!!!!!!!!

I helgen har vi varit i Dalsland hos min systers svärfar. Det var både Sarahs och min familj som var där. Vi hade en JÄTTETREVLIG helg med god mat, vin, bad, fin stuga att sova i, trevligt sällskap och MASSA motordrivna fordon runt omkring oss på gården.......... Vad sägs om tre bilar, tre stora fyrhjulingar, en stor motordriven trehjuling, åkgräsklippare och sist och faktiskt minst en fyrhjuling för barn.
Kan Ni fatta vilken lycka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Farfar hade köpt en alldeles ny fyrhjuling till Nellie och Gustav och minst lika mycket som Nellie åkte, åkte även Filip och Isak.Det var inget bråk utan de turades om riktigt bra. De åkte på gårdens grusplan och upp för en backe på gården och sen ner tillbaka. Så har NÄSTAN hela lördagen och söndagen sett ut för barnen.
Själv har farfar Kjell servat med fika, mat, lekt med alla fyra barnen och givetvis pysslat på något byggprojekt. Tror inte Kjell har några bekymmer att sova i natt!!!!
TACK alla för att vi fick komma ner en helg och "leka " av oss, vi hade det jättetrevligt!!!!!!!

Imorgon börjar det tuffa på riktigt: Inget fikabröd, godis och sötdricka under vardagarna, gärna motionera 1-3 ggr/vecka. Nu får det f-n bli ordning på detta ätande. Har också köpt en digitalvåg och jag ska väga mig varje måndag och hoppas att bra resultat visas. SKÄRPNING!!!!!!
Jag ska ge er rapport om hur det går. Har Leif  slutat snusa så ska väl jag klara detta.......(Värst vad jag var kaxig där då)!!!

289297-55
Barnens " leksak" under helgen.

Kommentarer
Postat av: auntie

Men Malla du har väl några dagar sparade !! Det kommer att va så skönt att jobba igen o kilona kommer att rasa ned igen av bara farten - ta det lite lugnt - dä löser sej sa han som - ja ni vet....Undrar om Leif vill skriva en KEPSBOK med mej??

2007-08-12 @ 22:38:11
Postat av: Banarnefur

Auntie Monk, vad är en KEPSBOK ?

2007-08-12 @ 23:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0