Onsdag 29 augusti

ÄNTLIGEN var det dags. Idag öppnade IKEA i Karlstad. Är så otroligt glad att få IKEA så nära. Snälla mamma kom och passade Filip och Isak så lilla jag kunde åka till IKEA på öppningsdagen. Jag hade två kompisar med och allt gick hur smidigt som helst. Hade föreställt mig att det var lång bilkö, svårt att få parkering, slut på alla erbjudanden, lång kö in och total kaos inne i affären. Gissa hur det var?! Jo det var ingen bilkö, duktiga vakter på parkeringen som visade precis vart det fanns plats ledig, alla erbjudande varor fanns kvar och kön in till själva affären tog nog bara tio minuter och det gjorde ingenting för där var det uppträdande av StarBoys!!

När vi kom in så tog vi en kundvagn och började strosa omkring, fyllde korgarna mer och mer, stannade till i cafeterian på fika, blev bjudna på godis, ja vi hade det helt underbart. Alla människor var jättevänliga både kunder och framför allt personalen. Vid kassorna hjälpte personalen t.o.m att plocka ner i kassor åt oss. Pratade ( sålkart) med hon som plockade ner varor åt mig och hon berättade att kl.8.00 i morse så var alla på IKEA i Karlstad bjudna på frukost i cafeterian, Ingvar Kamprad med fru var där och de högsta herrarna inom IKEA bygget .
Det Ni!!!!

Vi var klara på IKEA vid 14.30 och då åkte jag hem till Kil. Köpte med ljus till mamma som TACK för att hon var barnvakt(Är såååååååååååååååå tacksam för det), pappa fick pastaälgar och till Sarah köpte jag paraply.

Eftersom det var så himla trevligt och kul kände jag att jag skulle gärna ta en sväng till redan idag tillbaka till IKEA. Sagt och gjort, jag ringde Lotta och hörde om hon ville med nu när hon jobbat klart för dagen och det ville hon.
Kl.18.30 var jag där igen med en kundvagn och samma härliga känsla infann sig så fort jag kom innanför dörrarna på dennna UNDERBARA affär!!!!!

Måste också berätta vad jag handlat:
Blommor och krukor till sovrummet vårt, tidskriftssamlare i plåt till barnen, paraply, pastaälgar, doftljus, skrivbordslampor, fleecefiltar, blomma till lekrummet, durkslag, grytor, visp och muggar till jobbet.
                                   ÄR SÅ GLAD!!!!!!

289297-81
Fina kassar va??!!

289297-80
Malin Pernilla Barbro i cafeterian på IKEA i Karlstad

289297-79
Cafeteriaparkeringen

289297-78
Framme vid ingången!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Tusen tack för paraplyet! Du är ju rolig du, två gånger till IKEA på samma dag och jag har inte varit där alls ännu...!!! kanske kan det bli imorgon...???

2007-08-29 @ 22:54:50
Postat av: Anonym

Du svävar säkert på rosenröda moln nu efter att få varit på IKEA två gånger på en dag.

2007-08-30 @ 06:35:35
Postat av: Anonym

Ojojoj, nu är fru Arnefur lycklig, det hör vi! Lyckan är gjord, nu finns stället tio minuter ifrån dig!
Tror nästan det får bli en tågresa snart med tillhörande Ikea-shopping =)
Kram

2007-08-30 @ 09:08:50
Postat av: auntie

jag är mållös -det vet du 2 ggr på samma dag, jag tycker 2ggr på samma år är en prestation, synd du inte fick träffa Ingmar K , undrar om du inte tog med din syster idag......också har vi ju mormor som vill dit...inga fritidsintressen i Kil inte/

2007-08-30 @ 16:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0