Onsdag 22 augusti

Tänk vad upprörd man kan bli ibland  Har varit några dagar nu på jobbet som som bestått av "tråkigheter". Vi har ett tungt jobb på olika sätt men ibland är det bara för mycket. En tjej sa igår på jobbet att det känns som " skeppet håller på att sjunka".
I vissa situationer på jobbet är det EXTRA viktigt att ha en bra chef..........sköterskor...... läkare.........
Ibland blir man "trött"när det fattas vikarier, vi ska på kurser som INTE leder till någon förbättring, vi blir inte tagna på allvar, anhöriga som inte förstår vårt jobb, slöa vikarier som ÄLSKAR datorer och verkligen BARA är där för pengarnas skull, tjafs och tjat, folk som bara ser bekymmer, negativa överraskningar, slarviga möten och sist men inte minst så blir personal halvt ihjälslagna av vårdtagare men ändå inte tagna på "allvar"!!
Nu är jag INTE glad. Det är inte ofta jag gnäller men ibland gör jag det och då är det (enl. mig) befogat också!!
Jag BARA undrar: Skulle det varit någon skillnad om vården övervägande bestod av män?????
Det som är tur är att på mitt jobb är vi en stark arbetsgrupp och kan prata för oss. Det har vid ett antal tillfällen gjort att vi har lyckats prata oss till att chefer och anhöriga förstått vad vi vill, men det är inte lätt. Ibland kommer "hjälpen" för sent..........
Nu tycker jag det varit så mycket negativa och trista saker omkring mig så nu får det vara bra. Även om inte jag tar åt mig av alla bekymmer som jag hör så kan man inte skaka av sig allt heller. En del åker på en räkmacka genom livet och för en del andra är livet ett rent helvete!!!!!

Nej, nu har jag spytt galla tillräckligt!!
Nu är jjag sugen på att göra något kul, något positivt och vad kom jag just att tänka på tror Ni?

IKEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu är det bara EN VECKA KVAR TILLS PORTARNA SLÅS UPP I KARLSTAD!!!!!
Det är som en dröm för mig att IKEA kommer just till Karlstad.Jag ska dit på premiärdagen om jag så har magsjukan. Jag ska inte handla något speciellt men känslan av att ha varit där på premiärdagen den är fin. En arbetskamrat sa till mig för ett tag sedan: Det är allt lite Alice Timander över dig ditt premiärlejon, gulligt va!!

Minerna på barnen visar hur livet kan vara, både allvarligt och kul!!!

image68


image69

Kommentarer
Postat av: auntie

Sickna söta goa ungar - känner igen badrocken dessutom..........ja du Malla, arbetslivet är tufft idag, ditt engagemang är stort har jag förstått det är tur du har fam så du får annat att tänka på !!

2007-08-22 @ 22:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0