Måndag 20 augusti

Idag blev han stor, Filip alltså för idag började han förskoleklass. Kl.10.00 var tiden vi skulle komma till skolan. Vi (jag, Leif, Filip och granntjejen Alva) cyklade till skolan i ett härligt sommarväder. Spännande tyckte jag iallafall, Filip tyckte nog det var som vilken dag som helst.Hann hade klätt sig i sina nya kläder och givetvis var den nya RYGGSÄCKEN med, det var väldigt viktigt tyckte Filip.
De första två veckorna är klassen indelad i smågrupper för att lära känna varandra ch fröken lära känna " sina" nya barn. När vi hälsat på fröken och sen haft rundvandringen på skolan var det dags för oss föräldrar att få lite papper och information. Barnen satt med förskolläraren (som också är med i klassen) och gjorde namnskyltar till sina lådor sen blev barnen bjudna på glass och vi vuxna fick kaffe.
Innan vi kulle gå hem för dagen (var där en timme idag) så blev det sång, alltid när skoldagen är slut så sjunger de en speciell sång, tänk om man gjorde det när man gick i nian........(skratt).
Nu har vi varit såååååå duktiga och lämnat regnkläder, stövlar, extrakläder och inneskor på skolan/fritids så nu är det bara att börja!!!! Fast som jag skrev så är det inskolning i klassen först så första riktiga skoldagen blir 4 september.

Förutom skolstarten så
Mamma och pappa kom förbi på kaffe på eftermiddagen, jag har varit på aerobics och sen har Leif och jag hjälpts åt att städa huset.

289297-67
Oslagbara Ajax!! Nu har vi rent ett tag igen.



289297-66
Av Er hade jag god hjälp på gympan idag!


289297-65
Filip och jag på väg till Filips första skoldag!

Kommentarer
Postat av: auntie

å du ser ut som när du började åttan........kul att ta del av allt ni gör samt vilka skurmedel ni använder

2007-08-21 @ 16:35:41
Postat av: MrsBloodyKisses

Ajax e bra grejer!! =) Här har jag varit i grönsåpan idag--helt ok det med!
Hälsa skolgrabben och resten av pöjkarna i familjen!
Ha det bra! Kramkram

2007-08-22 @ 19:42:54
URL: http://spaces.live.com/MrsBloodyKisses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0