Onsdag 2 januari

289297-179

Här är Filip, Isak och Nellie i Mariebergsskogen och åker skridskor.
 Känner man att man vill ha lite hjälp i början av åkningen kan man låna en pingvin att hålla sig i.
Vi hade pingvinen ett tag och sen lämnade vi bort den till andra som också behövde låna den för att "komma igång". Finns nämligen bara 3 pingviner och när vi var här i onsdags var det säkert 50 stycken barn/uxna som åkte, så man får verkligen turas om!


289297-178
Visst går det bra även utan pingvin.
 Vi var på isen i ca 1 timme när jag tyckte det var dags att åka hem. Barnens svar var NEEJ!! Så visst tycker de det är kul med skridskor och det tycker jag är bra. Men mamman bestämde ändå att det var dags att dra.
Kanske blir det en tur i helgen till skridskobanan, men kanske till någon bana så de får använda puck och klubba!! Måste ju tänka på FBK:s framtid (hi, hi)


289297-177
Har även hunnit med att åka pulka på jullovet. Bilden är från i onsdags och det var nog mer vilja än snö som gjorde att de kunde åka.

289297-176
X antal turer upp och ner i bob backen har vi gjort de senaste dagarna. Inte konstigt att de somnat fort när kvällen kommit. Själv har jag mest ont i ändan eftersom jag "råkade" flyga av boben i ett av mina åk.........

Kommentarer
Postat av: auntie

Pingvin vilken uppfinning, finns den för vuxna också ?? vilken härlig vinterhelg ni haft !!!!

2008-01-07 @ 20:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0