Torsdag 29 november

 Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Men eftersom jag har bestämt mig för att ha en lugn december så har jag ordnat med lite allt möjligt och därför inte suttit så mycket vid datan. Men här kommer en liten redovisning vad som nänt den senaste tiden hos oss.

289297-143

Har idag varit och inhandlat lite julklappar.  Är nu klar med de flesta klapparna. Det som är kvar att ordna är  två paket till den berömda " säcken" och ett paket var till Filip och Isak sen tror jag allt är klart. Tar mig nog en tur på lördag och ordnar det som är kvar.  Skönt att  "ligga så bra till "med paketen.



289297-142

Sen ska jag berätta för Er som inte vet att Filip o Isak har vattkoppor. Började i lördags på Filip och sen på söndag var det lillebrors tur. Filip är den som har mest koppar men jag måste säga att de är duktiga. Inget gråt att det kliar och det är bra tycker jag. De har sovit rätt bra på nätterna. Vi har använt lite kylbalsam och sen så tyckte killarna att vår säng var väldigt skön att ligga i. Så varför krångla i onödan tänkte jag och lät grabbarna sova i vår säng. De sov och vi med och kliandet " gick över" lite sa de. Som tur var så vaknade de inte samma natt av att de ville sova hos oss. Filip ena natten och nästa natt var det Isaks tur, så det löste sig fint!
Försökte ta en bild på hur Filips mage ser ut med koppar på men bilden blev inte så bra. En dag slutade jag att räkna när jag kom till  160 koppar.........
Räknar med att de kan gå till skola/dagis på tisdag igen.
Mamma har varit här och passat grabbarna i två dagar när jag o Leif jobbat. Eftersom de inte är sjuka med feber så måste man ju hitta på något att fylla dagarna med och det har mamma lyckats bra med. De har gjort knäck, bakat pepparkakor, gjort marsipan, spelat spel och lekt.
TUSEN TACK SNÄLLA MAMMA!!!!!!!!!!!

289297-141
Lussebullsbaket som jag och grabbarna gjorde på lördag innan de blev sjuka.
Jag ÅLSKAR lussebullar och i år har jag gjort med kessella i, mums!!!!

289297-140
Filip i bakartagen. Kolla in färgen på bakmaskinen, lite retro faktiskt.


289297-139
Isak i bakartagen, eller i ätartagen.

289297-138
Förra veckan sov Nellie över en dag här. Vi var först till badhuset och sen till Mc Donalds. När vi sen kom hem så blev det lite godis i soffan till bompa. Hade en jättemysig kväll och kl.20 låg alla barnen och sa inte ett knyst på hela natten. Vaknade kl 07 utvilade och redo för en ny dag.

289297-137
Filip och två kompisar gick själva hem från skolan häromdagen. Var bara tvungen och ta denna söta bild på dem när de stolt spatserade hemöver!

Kommentarer
Postat av: MrsBloodyKisses

Hihi, den var faktiskt lite retro, den där bakmaskinen! =) Men den såg ut att göra goda lussetatter! Blev bakat här i fredags! Skönt!
Hoppas "köppera" är bättre!
Kram på er

2007-12-02 @ 16:06:34
URL: http://spaces.live.com/MrsBloodyKisses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0