Måndag 19 november

Idag är det 35 dagar till JULAFTON!!!!!!!

Jag tänker försöka att njuta lite av december månad som är en så fin och mysig månad. Jag vill inte stå med panik ända upp till öronen den 23 december och inte känna att jag hunnit det jag vill. Tex vill jag rensa varje rum här hemma ordentligt. Detta innebär lite jobb men det är SÅ OTROLIGT SKÖNT när det är klart och man har rensat, fint och snyggt omkring sig igen.
För att detta ska funka så får man börja i god tid innan jul. Igår tog jag barnens rum. Totalt TRE soppåsar med skräp till soptunnan!!!!!!

Imorgon blir det toa och badrum som ska få sig en omgång!

Jobbar imorgon och sen är jag ledig i en vecka. Ska då försöka att få det mesta av rummen klara, baka lussebullar, planera julklappsinköpen och GIVETVIS också njuta av min ledighet genom att bara vara.
Barnen och jag ska hitta på en sak varje eftermiddag. T.ex kommer det nog att bli något av dessa aktiviteter:
leklandet, biblioteket, skridskor, lekparken, Ikea, leka med kompis, baka, handla och badhuset.
Då grejar jag hemma på f.m och sen gör vi något tillsammans på e.m.  BRA förslag va. !!!!

Är så mysigt när man sen får advents och julfint hemma och man kan njuta av detta utan att vara helt sönderstressad av massa måsten man vill göra.  Tänker därför göra alla " tråkiga måsten " i november och sen njuta i december. Undrar om man klarar detta?!
Längtar till julskyltning, lucia, pepparkakor, hyacinter, amaryllis, god mat, paket, julsånger och gemenskap och mys. SNÖ också så klart!!!!

Här kommer några bilder från helgen:

:289297-136
Nellie, jag, Isak och pappa på restaurang " Mongolian Steakhouse ". Underbar mat.
Här var 10 stycken Arnefur på middag igår. Smaskigt må ni tro.
TACK MAMMA OCH PAPPA för maten, jag tror jag är mätt än!!!



289297-134
Isak provar sin "lekhockeyutrustning".
Mamma kan du heja på mig när jag spelar i Färjstad?!
Vad säger ni om det självförtroendet!!!!!!

289297-133
Nej det är inte alster från Kils handarbetarförening,
det är två alster som mina gossar gjort på dagis och fritids. Fint va!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0